آخرین اخبار

استاندار؛ طرح جامع توسعه شهرستان بهمئی تدوین شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح جامع توسعه شهرستان بهمئی تدوین و آماده برای اجرا شود.

اشتراک گذاری
03 آذر 1402
کد مطلب : 9701

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بهمئی به سفر تیرماه آیت‌الله رئیسی به این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور در این سفر بر توسعه این شهرستان و خروج از محرومیت تاکید کرد.

استاندار اظهار داشت: ۵۶ حلقه چاه نفت فعال در این شهرستان است و روزانه ۱۸۳ هزار بشکه نفت از این چاه‌ها استخراج می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکید ما بر تامین آب شرب مردم بهمئی از سد کوثر است که مشکلی با شهرستان ارجان برای انتقال لوله‌های آب وجود داشت که موضوع را با رئیس جمهور مطرح کردیم.

احمدزاده عنوان کرد در راستای تاکید رئیس جمهور مبنی بر رفع محرومیت از بهمئی طرح جامع توسعه این شهرستان در حوزه‌های زیرساخت و سرمایه‌گذاری آماده و ظرف هفته آینده ارائه می شود.

استاندار ادامه داد: زنجیره ارزش مرغ با ظرفیت یک میلیون قطعه از پروژه‌های بزرگ حوزه اقتصادی است که با احداث آن برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان بهمئی شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی بهمئی در سفر دولت به این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت افزود: هرگونه کمبود امکانات مورد نیاز این بیمارستان فراهم خواهد شد.

احمدزاده بیان کرد به هلدینگ خلیج فارس پیشنهاد دادیم که برای سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی بهمئی گام‌های اساسی برداشته شود و این مهم مورد پیگیری است.

وی خبر خوبی هم برای مردم بهمئی داشت و گفت: از محل آلایندگی‌ها نفت ۱۳۳ میلیارد تومان از استان خوزستان به بهمئی اختصاص داده شد که این رقم جهت عمرانی و آبادانی شهرستان در اختیار فرمانداری قرار می‌گیرد.

احمدزاده با بیان اینکه میزان آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی بهمئی از سد مارون و رودخانه‌های بالادست برآورد شود، گفت: دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه بهمئی در برنامه کار مدیران است و برآورد می شود که برای توسعه این شهرستان چه میزان اعتبار نیاز است تا در جلسه‌ای با رئیس جمهور میزان نیازمندی این شهرستان مطرح شود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هشت =